Sunday, June 24, 2012

လန္ဒန္ေရာက္ ျမန္မာမိသားစုမ်ားကုိ ေျပာျဖစ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ႕ စကားတခ်ိဳ႕


















“ကုိယ့္ရဲ႕ ဘာသာစကားကို မေမ့ပါနဲ႔။ တတ္ႏိုင္သမွ် ကိုယ့္ရဲ႕ ဘာသာစကားကို ေျပာပါ။ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ ဘာ သာ စကားကို ကြ်မ္းကြ်မ္းက်င္က်င္ တတ္ဖုိ႔ ဆိုတာ အေရးႀကီးပါတယ္။ က်မ ေမေမသင္ခဲ့တဲ့ဟာေလး တခု ျပန္ေျပာပါရေစ။ ေမေမက အၿမဲပဲ ေျပာတယ္။ အဂၤလိပ္လုိေျပာခ်င္ရင္လည္း အဂၤလိပ္လို ေျပာ၊ ဗမာလို ေျပာခ်င္ရင္လည္း ဗမာလုိေျပာ။ ဟို ေရာ ဒီေရာေရာ မလုပ္နဲ႔”

ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္

ဇြန္လ ၂၂ ရက္ေန႔က ၿဗိတိန္ႏိုင္ငံ လန္ဒန္ၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာ့ ဒီမုိကေရစီေခါင္းေဆာင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ ၿဗိတိန္ေရာက္ ျမန္မာ မိသားစုမ်ားနဲ႔ ေတြ႔ဆံုစဥ္ ေျပာၾကားသြား တဲ့ ျမန္မာစာ၊ ျမန္မာစကားနဲ႔ ပတ္သက္ လုိ႔ ေျပာသြားတာပါ။

“ႏိုင္ငံျခားမွာ ေရာက္ေနတဲ့အခါမွာ က်မ အၿမဲပဲ သတိေပးပါတယ္။ က်မတုိ႔ဟာ အိမ္ရွင္ႏို္င္ငံကို ေက်းဇူးတရား ရွိရမယ္။ အိမ္ရွင္ႏိုင္ငံရဲ႕ ေက်းဇူး တရားကို က်မတုိ႔ ေမ့လုိ႔ မျဖစ္ဘူး။ အိမ္ရွင္ႏို္င္ငံ စိတ္ခ်မ္းသာေအာင္ က်မတုိ႔ ေနတတ္ေအာင္ အိမ္ရွင္ႏို္င္ငံက က်မတုိ႔ရဲ႕ ျပည္သူျပည္သားေတြကို ေလးစားေအာင္လုိ႔ ခင္မင္ေအာင္လုိ႔ က်မတို႔ ေနတတ္ေအာင္ ေန တတ္ရမယ္”

“ကိုယ့္ကိုေမြးထုတ္လုိက္တဲ့ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေက်းဇူးတရားကို ေမ့သြားတဲ့ သူမ်ားဟာ ကိုယ္ကို ေမြးစားတဲ့ ႏုိင္ငံအေပၚ မွာေရာ တကယ္ ေက်းဇူးတရား ရွိႏိုင္ပါ့မလားဆုိတာ က်မ အၿမဲပဲ ဒီေမးခြန္းကို ထုတ္ပါတယ္”

“ဒီမိုကေရစီ ျပည့္ျပည့္ဝဝရဖို႔ ဆိုတာဟာ အတိုက္အခံဆိုတာဟာ အစိုးရျဖစ္ႏိုင္တဲ့အဖဲြ႔အစည္း ဆိုတာကို က်မတို႔ႏိုင္ငံက လက္ခံဖုိ႔လိုတယ္။ အခုအထိေတာ့ ဒီသေဘာတရားကိုေတာ့ သိပ္ နားလည္ေသးတယ္ လို႔ေတာ့ ေျပာလို႔ မရဘူး”

“အမ်ိဳးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ႕ သစၥာ အရွိဆံုး၊ အခုိင္မာဆံုး မဟာမိတ္ပါတီေတြဟာ တုိင္းရင္းသား မဟာမိတ္ပါတီေတြပဲ။ က်မတုိ႔နဲ႔ အတူတူ ေအးအတူ ပူအမွ်ဆုိတာ အေျပာအရ မဟုတ္ဘူး။ အလုပ္အရကို ရပ္တည္ခဲ့တာပါ”

“အခုအခ်ိန္ဆုိလုိ႔ရွိရင္ က်မတုိ႔ ႏုိင္ငံအတြက္ အင္မတန္မွ မႀကံဳဘူးတဲ့ အခြင့္အေရးေတြ ရႏို္င္တဲ့ အခ်ိန္အခါျဖစ္တယ္။ ရ ေနတယ္လို႔ က်မ မေျပာလုိပါဘူး။ အခြင့္အေရးေတြကို ရႏိုင္တဲ့အေျခအေန မွာ ေရာက္ေနတယ္”

“က်မတုိ႔ရဲ႕ အေနာက္ပိုင္းမွာ၊ အေနာက္ပုိင္း နယ္စပ္မွာ ဆုိလုိ႔ရွိရင္ ဒီလို ျဖတ္ေက်ာ္တာမွာ စည္းမဲ့ ကမ္းမဲ့ျဖစ္ေနတယ္။ အဲ ဒါေၾကာင့္လည္း ျပႆနာေတြျဖစ္လာတယ္။ တဖက္ႏိုင္ငံကလည္း ဒါက တုိ႔ႏိုင္ငံက လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဒီဘက္ ဗမာ ျပည္ က၊ ျမန္မာႏုိင္ငံက လူေတြ၊ ျမန္မာႏိုင္ငံကလည္း ဒါ တုိ႔ႏိုင္ငံက လူေတြ မဟုတ္ဘူး။ ဟုိ ဘက္က ကူးလာတာဆုိၿပီးေတာ့ အဲ ဒီလုိ စြပ္စြဲခ်က္ေတြ ျဖစ္ႏိုင္တာဟာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ နယ္စပ္ကို ျဖတ္ေက်ာ္မႈေၾကာင့္၊ တနည္းအားျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒါ လည္း ဥပေဒစုိးမုိးေရး မရွိ တာေပါ့ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ နယ္စပ္မွာ ေစာင့္တဲ့ အစုိးရ ဌာနေတြရဲ႕ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူကိစၥ နဲ႔ မကင္းတဲ့ ဟာေတြနဲ႔ ဆုိင္ပါတယ္”

 June 23, 2012
အိမ့္သံစဥ္

No comments:

Post a Comment