Sunday, June 17, 2012

ဝီရသူ သေဘာထား (၆/၇၄)

Sunday, June 17, 2012

ဝီရသူ သေဘာထား (၆/၇၄) by Ashin Vicittabhivamsa on Friday, June 15, 2012 at 11:48pm ·

၁၃၇၄-ခု၊ နယုန္လၦဳတ္(၁၁)ရက္။ ၁၅.၆.၂၀၁၂-ေသာၾကာေန႔။

မႏၲေလးၿမိဳ႕၊ မစိုးရိမ္တုိက္သစ္၊ ဓမၼသဟာယေက်ာင္း နာယက၊
ဘဒၵႏၲဝိစိတၱာဘိဝံသ၊ အရွင္ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)အေပၚ လူမႈေရးပုဒ္မတပ္၍
တားျမစ္လာျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အရွင္ဝီရသူ၏ သေဘာထား မွန္ကို ထုတ္ျပန္ေၾကညာ
အပ္ပါသည္။

(က) အရွင္ဝီရသူ ဦးစီး၍ အက်ဥ္းသားမ်ား လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္
မဟာျမတ္မုနိဘုရားၾကီးမွာ ဆုေတာင္းပြဲ က်င္းပစဥ္က အရွင္ဝီရသူအား
ႏိုင္ငံေရးပုဒ္မတပ္၍ တားျမစ္ခဲ့ၾကေပသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ အေရးအခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အရွင္ဝီရသူက မိမိ၏
သေဘာထားမ်ားကို ထုတ္ျပန္ခဲ့သည့္ အခါ၌မူ အရွင္ဝီရသူအား လူမႈေရးပုဒ္မတပ္၍
တားျမစ္ႏိုင္ေရး အတြက္ အာဏာသုံး၍ မတရားအမိန္႔မ်ား ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္ကိုလည္း
ေတြ႕ရေပသည္။

(ခ) အမိန္႔အာဏာမ်ားကို ခြဲျခမ္းေဝဖန္ ၾကည့္ပါက လိုက္နာႏိုင္သည့္
အပိုင္းႏွင့္ အလုိက္နာႏိုင္သည့္ အပိုင္းဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းရွိပါသည္။

အရွင္ဝီရသူသည္ “ခြင့္ေတာင္းၿပီးမွ သကၤန္းဝတ္ေရး”အမိန္႔ကို
မတရားမွန္း သိေသာ္လည္း လိုက္နာႏိုင္သည့္ အပိုင္းျဖစ္၍ လိုက္နာခဲ့ေပသည္။

ယခုအမိန္႔ကား မတရားေသာ အမိန္႔ ျဖစ္ေန၍ လိုက္နာႏိုင္မည္ မဟုတ္ေပ။

(ဂ) ၎တို႔ စြပ္စြဲေသာ လူမႈေရးပုဒ္မသည္လည္း ယုတၱိမဲ့ ေနသည္ကို
ေတြ႕ရေပသည္။ အရွင္ဝီရသူ၏ သေဘာထားမ်ားတြင္ လူမႈေရးမ်ား မပါဝင္ခဲ့ပါ။
အမ်ဳိးသားေရး သေဘာထားမ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

အမိန္႔ထုတ္ျပန္ေသာ တုိင္းသံဃနာယက ကုိယ္တုိင္က လူမႈေရးႏွင့္
အမ်ဳိးသားေရး ခြဲျခားတတ္ပုံ မေပၚပါ။

(ဃ) အမ်ဳိးသားေရးဟူသည္ ပုဂၢဳိလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ကို ကုိယ္စားမျပဳဘဲ
လူမ်ဳိးႏြယ္စုပင္ ျဖစ္ေစ၊ တိရစၧာန္မ်ဳိးႏြယ္စုပင္ ျဖစ္ေစ၊ ဲ
အမ်ဳိးသားထုကို ကိုယ္စားျပဳသည့္ လုပ္ငန္းမ်ားကို ေခၚဆုိေပသည္။

အမ်ဳိးသားေရးသည္ ေလာကတၳစရိယ၊ ဉာတတၳစရိယ၊ ဗုဒၶတၳစရိယဟူေသာ
စရိယသုံးပါးတြင္ ဉာတတၳစရိယတြင္ ပါဝင္ေပသည္။ ဉာတတၳစရိယဟူသည္
ဘုရားေလာင္းတို႔ ေလွ်ာက္လွမ္းေသာ ပါရမီလမ္းစဥ္ ျဖစ္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရား
ကိုယ္တုိင္လည္း က်င့္သုံးေတာ္မူခဲ့ေသာ လမ္းစဥ္တစ္ရပ္ ျဖစ္ေပသည္။

ဉာတတၳစရိယႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ဇာတ္္ေတာ္မ်ားလည္း
မ်ားစြာရွိေပသည္။ က်ီးမင္းဇာတ္၊ ဝက္မင္းဇာတ္၊ ၾကြက္မင္းဇာတ္တို႔မွာ
ထင္ရွားေပသည္။

သာကီဝင္မင္းမ်ဳိးကို ဝိဍဍဴဘက လူမ်ဳိးတုံး သတ္ျဖတ္မည့္ အေရးမွာ
ဘုရားကိုယ္တုိင္ သုံးၾကိမ္သုံးခါ ၾကြေတာ္မူ၍ ကာကြယ္ေပးခဲ့ ဖူးေပသည္။

(င) မဟန-၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားသည္သာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဓမၼဝိနယႏွင့္
ညီညြတ္မည္ဆိုလွ်င္ ျမန္မာ့ျပည္သူေရာ ကမ႓ာ့ျပည္သူကပါ ေလးစားၾကည္ညိဳမည္
ျဖစ္ေပသည္။ ျမန္မာျပည္သူတို႔သည္လည္း မဟနကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ကမ႓ာမွာ
ဝင့္ၾကြားႏိုင္မည္ ျဖစ္ေပသည္။

မဟန၏ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားအနက္ ဓမၼဝိနယႏွင့္ မညီညြတ္သည့္
စစ္အစုိးရလက္ထက္မွ ဓားမုိးေရဆြဲခဲ့ေသာ အဓမၼ အဝိနယ ညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကို
ဆက္လက္က်င့္သုံးမႈ မျပဳျခင္း၊ လုံးဝဖ်က္သိမ္းျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ဖို႔အတြက္
အေလးအနက္ စဥ္းစားစီစဥ္ၾကဖို႔လိုေပသည္။

ဥပမာ= သိကၡာမခ်ေသးသည့္ လြတ္ေျမာက္ရဟန္းေတာ္မ်ား
သကၤန္းဝတ္ခြင့္ေတာင္းခံရမည့္ ညႊန္ၾကားခ်က္သည္ ဝိနယေဘာင္ကို
ေက်ာ္လြန္ေနပါသည္။ မဟနက ဘုရားထက္ပို၍ ဝိနည္းဓိုရ္သည္လား၊
ဘုရားေဟာဝိနည္းကို မေလးစားသည္လား ေမးစရာပင္။

ရခုိင္အမ်ဳိးသား အေရးသည္ တိုင္းရင္းသားမ်ား အေရးျဖစ္၍
အႏိုင္က်င့္ခံ တုိင္းရင္းသားတို႔အား ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းကို
ဉာတတၳစရိယမွန္း မသိျခင္းေလာ၊ ဘုရားေလာင္း လမ္းစဥ္၊ ဘုရားရွင္လမ္းစဥ္ကို
မ်က္ကြယ္ျပဳျခင္းေလာ၊ ေစာေၾကာဖို႔ရန္ လုိအပ္လာေပသည္။

(စ) ထို႔ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေရးႏွင့္ လူမႈေရးကြဲျပားေအာင္ ေလ့လာရမည္။
“ဘုရားထက္တစ္လၾကီး အဖြဲ႔စည္းမ်ဳိး” မျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။
အာဏာရွင္လက္ထက္က ဓားမိုးေရးစြဲထားေသာ မတရားသည့္ ဥပေဒမ်ားကို ျပဳျပင္ရမည္။
သာသနာေတာ္တစ္ရပ္လုံး၊ သံဃာထုတစ္ရပ္လုံး၊ ျပည္သူတစ္ရပ္လုံးက
ေလးစားၾကည္ညဳိမႈကို ခံယူႏိုင္သည့္ သံဃာ့အဖြ႔ဲစည္း ၾကီး ျဖစ္ေအာင္
ေဆာင္ရြက္ဖို႔သာ အေရးတၾကီး လုိအပ္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစအပ္ပါသည္။

ဝီရသူ(မစိုးရိမ္)

ဘဒၵႏၲဝိစိတၱာဘိဝံသ

ဓမၼသဟာယေက်ာင္း

မစိုးရိမ္တိုက္သစ္

မႏၲေလး။

၁၅-၆-၂၀၁၂

Email.wirathu2012@gmail.com

သကၤန္းျပန္လည္ ဝတ္ခြင့္ျပဳပါရန္ ေလွ်ာက္ထားလႊာ။

ဝန္ခံကတိျပဳလႊာ။

No comments:

Post a Comment