Thursday, June 7, 2012

NLD နဲ႔ Media ဆက္ဆံေရး




ဒီတပတ္ မ်က္ေမွာက္ေရးရာ ေဆြးေႏြးခန္းမွာ ျမန္မာလူထုတရပ္လံုးက ဒီမုိကေရစီေရးအတြက္ ကုိ ေမွ်ာ္လင့္ အားထားေနၾကတဲ့ အင္အားစုႀကီးတရပ္လို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ရဲ ႔ သတင္းေတြကို ရယူဖို႔အတြက္ သတင္းေလာကသားေတြၾကားမွာ ညည္းတြားသံတခ်ဳိ ႔ ၾကားေနရပါတယ္။ NLD နဲ႔ Media ဘယ္ဖက္က လႊဲေခ်ာ္ေနပါသလဲ။ ဘာေတြျဖစ္သင့္ပါသလဲ။ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ တဦးျဖစ္တဲ့ သတင္းစာဆရာႀကီး ဦးဝင္းတင္၊ ျမန္မာပို႔စ္ ဂလိုဘယ္လ္ရဲ ႔ အယ္ဒီတာ ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ တုိ႔ကို ဦးေက်ာ္ဇံသာ က ဆက္သြယ္ေမးျမန္း ေဆြးေႏြးသံုးသပ္ တင္ျပထားပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သတင္းယူၾကတဲ့အခါမွာ က်ေနာ္တို႔ျပည္ပ သတင္းသမားေတြ အတြက္ အကုန္လႊမ္းၿခံဳၿပီး တခြန္းတည္းေျပာရရင္ သိပ္ၿပီးေတာ့ media friendly မျဖစ္ဘူး တခ်ဳိ ႔အခ်က္ေတြမွာလို႔ ညည္းတြားၾက ပါတယ္။ အဲဒါ ဆရာက ျပည္တြင္းမွာ လက္ေတြ႔သတင္းေရးေန ရတဲ့သူ ဆိုေတာ့ ဆရာရဲ ႔ အေတြ႔အႀကံဳကို ေျပာျပပါ။

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ ႀကံ့ခိုင္ေရးပါတီ၊ တစညပါတီ၊ NDF ပါတီ ရွိမယ္။ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ပါတီ ရွိမယ္။ ေလာေလာဆယ္အခ်ိန္အထိေတာ့ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္ကေတာ့ တျခားေသာပါတီေတြနဲ႔စာရင္ က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာေတြအတြက္ေတာ့ ဆက္ဆံလို႔ အလြယ္ဆံုး၊ အဆင္ေျပဆံုး ျဖစ္ေနတုန္းပဲ။ ဒီလိုေျပာလို႔ အကုန္လံုး အဆင္ေခ်ာေန သလားလို႔ေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တခု ထပ္ေျပာခ်င္ေသးတာက သူကို ႏိႈင္းယွဥ္မယ္ဆို ရင္၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္မလား။

အဲဒါဆိုရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီးရွိလိမ့္မယ္။ ျပည္တြင္းက အေျခအေနအတိုင္း ပဲ ေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့ သူလိုအပ္ခ်က္ရွိတာ မွန္ေပမယ့္၊ ေလာေလာဆယ္ တျခားအဖြဲ႔အစည္းေတြ၊ ပါတီေတြနဲ႔စာရင္ေတာ့ အမ်ားႀကီး ေတာ္ေတာ္ေလးကို က်ေနာ္တို႔အတြက္ကေတာ့ အဆင္ေျပေနေသးတယ္ လို႔ ေျပာလို႔ရပါ တယ္။ ျပႆနာကေတာ့ရွိတယ္၊ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ္ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ၿပီးေတာ့ ေျပာေစခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီ အဖြဲ႔ခ်ဳပ္က ႏိုင္ငံေက်ာ္၊ ကမာၻေက်ာ္အဖြဲ႔အစည္းတခု ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ဳိးသား ဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ေခါင္းေဆာင္ဆုိရင္လည္း ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အတန္းရွိတဲ့ ေခါင္းေဆာင္ႀကီးအျဖစ္ အသိအမွတ္ျပဳခံရတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သတင္းယူတဲ့ အခါၾကေတာ့…

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက က်ေနာ္တို႔မွာက ႏွစ္ပိုင္း - တပိုင္းက ဘာလဲဆိုရင္ အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္က သတင္းထုတ္ျပန္ေရးဆုိင္ရာ၊ သူတုိ႔ရဲ ႔ ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ နားလည္းမႈ၊ သေဘာထားေတြနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ က်ေနာ္ ျမင္ရတာကေတာ့ သူတုိ႔အတြက္လည္း အေတြ႔အႀကံဳအသစ္ပဲ။ လူေတြလည္း အသစ္ေတြ၊ ျပည္တြင္းမီဒီယာေတြလည္း အသစ္ေတြ။ အကုန္လံုးက အသစ္ေတြႀကီးပဲ။ အသစ္ေတြဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ မီဒီယာဖက္ကလည္း ေတာ္ေတာ္ေလးကို စည္းမက်ကမ္းမက်ေတြ၊ အဆင္မေခ်ာ တာေတြလည္း ရွိတယ္။ ႏွစ္ဖက္စလံုးမွာ ရွိတယ္။ ဒီဥစၥာက အဆင္သင့္ ႏွစ္ဖက္စလံုး မျဖစ္ေသးဘူးလို႔ က်ေနာ္ယူဆ တယ္။ ျပႆနာေတြကေတာ့ ေျပာလို႔ရတယ္။ တခုခ်င္းစီရွိတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆရာဦးဝင္းတင္ ဆရာက ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲကို မဝင္ခင္ သတင္းစာဆရာႀကီး တဦး ျဖစ္ပါ တယ္။ ဆိုေတာ့ အခု အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႔ခ်ဳပ္နဲ႔ မီဒီယာေတြရဲ ႔ ဆက္ဆံေရး။ ျပည္တြင္းမွာပဲ ဆရာတို႔ ဟုိေခတ္တုန္းက ဆက္ဆံခဲ့ရတဲ့ အေျခအေနေတြနဲ႔ ႏိႈင္းယွဥ္ေျပာရရင္ ဘယ္လိုရွိပါသလဲ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္က သမုိင္းေလးနဲ႔ခ်ီၿပီး ေျပာခ်င္ပါတယ္။ တိုတိုပါ။ စစ္ႀကိဳေခတ္ လြတ္လပ္ေရး ႀကိဳးပမ္းေခတ္ေလာက္ထဲက သတင္းစာဆရာေတြက ႏိုင္ငံေရးသမားလုပ္ခဲ့တာ။ ဘႀကီးဘေဖ၊ ဗႏၶဳလဦးစိန္၊ ဂ်ာနယ္ေက်ာ္ ဦးခ်စ္ေမာင္။ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဦးထြန္းေဖ၊ ဦးေစာဦး၊ လူထုဦးလွ တုိ႔ စသည္ေပါ့။ က်ေနာ္လည္း သတင္းစာသမားကေန ႏိုင္ငံေရးဝင္လုပ္တာပါ။ ဒါေပမဲ့ က်ေနာ္ဟာ ဒီေန႔အထိ ႏိုင္ငံေရးသမားဘဝကို မခံယူဘူး။ က်ေနာ္ကိုယ္ က်ေနာ္လည္း ႏိုင္ငံေရးသမားလို႔ မေျပာဘူး။ က်ေနာ္ဟာ သတင္းစာဆရာ လို႔ပဲ ေျပာတယ္။ အဲဒီ သေဘာထားေၾကာင့္ က်ေနာ္ဟာ အန္အယ္လ္ဒီမွာ သတင္းစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ဆံေရး မေျပျပစ္တာေတြရွိရင္ က်ေနာ္က သတင္းစာဖက္ကပဲရပ္ၿပီး ေျပာခ်င္တယ္။ ဘာလုိ႔ ေျပာခ်င္ တာလည္းဆုိေတာ့ သတင္းစာသမားတေယာက္ျဖစ္လို႔ သတင္းသမားကို ထိတာ၊ သတင္းစာကိုထိလို႔ နာတယ့္သေဘာမ်ဳိးနဲ႔ ေျပာတာမဟုတ္ဘူး။ သတင္းစာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အျမင္ မွန္မွန္ရွိဖို႔ လိုတယ္ဆိုတာ ကို ေျပာခ်င္တယ္။ အခုန ဦးေက်ာ္ဇံသာ သံုးသြားတဲ့စကားထဲမွာပါတဲ့ media friendly ျဖစ္တဲ့ ႏိုင္ငံေရး သမားမ်ဳိး ျဖစ္ဖို႔လိုတယ္။ အမွန္အတိုင္းေျပာရရင္ က်ေနာ္တုိ႔ပါတီမွာ လူႀကီးလုပ္သြားတဲ့ လူတေယာက္ ကိုေတာင္ ေျပာဖူးပါတယ္။ ခင္မ်ားတို႔ဟာ သတင္းစာနဲ႔ ပတ္သက္လာလို႔ရွိရင္ သတင္းစာနဲ႔ friendly ျဖစ္ဖို႔လို တယ္။ သတင္းစာနဲ႔ ရန္သူလို သေဘာမထားဘဲနဲ႔ မိတ္ေဆြလို လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္လို သေဘာထားဖို႔ လိုတယ္ဆို တာကို က်ေနာ္ေျပာပါတယ္။ အဲဒီ သေဘာထားဟာ ဒီေန႔အထိလည္း ရွိပါတယ္။ ဦးေက်ာ္ဇံသာတုိ႔ေျပာတဲ့ သတင္းစာသမားနဲ႔ ဒီလို အန္အယ္လ္ဒီ နဲ႔ ဆက္ဆံေရးေတြ မေျပျပစ္တာလည္း က်ေနာ္သိတယ္။ အဲဒီလို မေျပျပစ္တာ ေပၚတိုင္းေပၚတိုင္း က်ေနာ္ဖက္ကေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီ ဖက္က အမွားေတြရွိရင္ ဝန္ခံဖို႔အသင့္ပဲ။ က်ေနာ္ ဝန္လည္းဝန္ခံတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီကိုလည္း အၿမဲတမ္း သြန္သင္ဆံုးမဖို႔ ဝန္မေလးဘူး။ သူတုိ႔အေနနဲ႔ က်ေနာ္အေပၚ ဘယ္လိုသေဘာထားထား။ ပါတီက အႀကီးဆံုးလူေတြကအစ ေအာက္ဆံုးအထိကို က်ေနာ္က သြန္သင္ေနတယ္။ နည္းျပေနတယ္၊ ေဖ်ာင္းဖ်ေနတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေျဖသိမ့္ေနတယ္။ သူတုိ႔ ကို ေခ်ာ့ေမာ့ေန တယ္လို႔ေတာင္ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အဆင္မေျပတာေတြရွိရင္ တခု ခ်င္း ေထာက္ျပပါအုန္း။ က်ေနာ္ကေတာ့ သေဘာထားေကာင္းရွိေအာင္ ဒီလုိလုပ္ေနပါတယ္။ အန္အယ္လ္ဒီမွာ မေကာင္းတဲ့သေဘာထားေတြ မရွိဘူးမဟုတ္ဘူး ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ ဒါေတြဟာ အကုန္လံုး ေနာက္ပိုင္းၾကေတာ့ သံုးသပ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလုိ ျဖစ္ေနရသလဲဆိုတာကို။ ဦးေက်ာ္ဇံသာ တခုခ်င္းေတာ့ ေထာက္ျပ ဖို႔ ေကာင္းတယ္လို႔ က်ေနာ္ထင္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ က နမူနာေတြ အမ်ားႀကီးလို႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။ ဆရာအေနနဲ႔ တခုေလာက္ ေထာက္ျပပါလား။

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။ ဥပမာ နမူနာတခုက ဘယ္လိုလဲဆိုရင္ Freedom ရုပ္ရွင္ပြဲေတာ္ လုပ္တဲ့အခါမွာ မီဒီယာသမားေတြ က ေတာ္ဝင္စန္တာ ခုႏွစ္ထပ္ကိုတက္ဖုိ႔ဆုိၿပီး ဓါတ္ေလွကားမွာ ေစာင့္ၾကတယ္။ တိုတိုပဲ က်ေနာ္ေျပာပါမယ္။ အဲဒီလို ေစာင့္တဲ့အခါၾကေတာ့ ဒါကို စီမံခန္႔ခြဲၾကတာ အန္အယ္လ္ဒီ က လူငယ္ေတြ စီမံခန္႔ခြဲၾကတယ္။ စီမံခန္႔ခြဲတဲ့အခါမွာ မီဒီယာသမားေတြက အေပၚမွာ ေနရာျပည့္သြားၿပီးဆိုၿပီ ေပးမ တတ္ ဘူး။ ေပးမတတ္ေတာ့ေကာင္းၿပီ က်ေနာ္တို႔ လံုးလံုးမတတ္ရေတာ့ဘူးလား။ ဒါဆို က်ေနာ္တို႔ ျပန္မွာေပါ့။ သို႔မဟုတ္ တက္ခြင့္အေရးရွိေသးတယ္ဆိုရင္လည္း တန္းစီးမယ္။ အဲဒါဆို စနစ္တက်ေလးျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးပါဆိုၿပီး ေသခ်ာေျပာတယ္။ ေျပာတဲ့အခါၾကေတာ့ အဲဒီ လူငယ္တေယာက္က ဘယ္လိုစကားလံုး သံုးလာသလဲဆိုရင္ အဲဒီစကားလံုးက သူတုိ႔တႀကိမ္မက သံုးတယ္။ သူတုိ႔က ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ က်ေနာ္ေတြက ဒီဥစၥာလုပ္တယ္ဆိုတာ တကယ့္ကို စြန္႔လႊတ္အနစ္နာခံၿပီးလုပ္တာ။ က်ေနာ္တို႔ တေတြ ဟာ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသမားေဟာင္းေတြပါ။ ဒါမ်ဳိးေတြကအစ ေျပာတယ္။ ေျပာတဲ့အခါၾကေတာ့ တကယ့္ တကယ္ၾကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးအက်ဥ္းသမားျဖစ္ခဲ့တာနဲ႔ ဒီလိုကိစၥမ်ဳိးေတြနဲ႔ မီဒီယာသမားေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတာ သိပ္မဆိုင္လွဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ျပည္သူလူထုထဲမွာ၊ သတင္းစာသမားထဲမွာနဲ႔ က်ေနာ္ကိုယ္တိုင္ ႏိုင္ငံေရး အက်ဥ္းသမားေဟာင္းေတြဆိုတာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဘယ္မွာမွ ထုတ္မေျပာပါ ဘူး။ ေနာက္ႀကံဳရင္ေတာ့ ဆရာဦးဝင္းတင္ တုိ႔ကို ေျပာျပမယ္။ ဒီေလာက္ပဲ စိတ္ကူးရွိပါတယ္။ အဲဒီလိုေနရာေတြက ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိတယ္။ အဲဒါက ဆက္ဆံတဲ့လူေတြရဲ ႔ အမူအရာဘာညာ ဒီအပိုင္းနဲ႔ဆိုင္တာေပါ့။ ေနာက္ စီစဥ္မႈအပိုင္းေတြမွာ လည္း ျပႆနာေတြအမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဥပမာ သတင္းစာရွင္းလင္းပြဲ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ဘယ္နားမွာ လုပ္မလဲ။ မီဒီယာသမားေတြကို ဘယ္လိုေနရာ ခ်ထားေပးမလဲ။ ၿပီးေတာ့ ဘယ္လိုနည္းနဲ႔ ဝင္ခြင့္ျပဳမလဲ။ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ ဖိတ္မလဲ။ အဲဒီဟာေတြက အခုအခ်ိန္အထိ စနစ္တက် ျဖစ္ေသးတာ မေတြ႔ရေသးေတာ့ မေက်မနပ္ေျပာဆိုမႈေတြကေတာ့ အၿမဲတမ္း ေတြ႔ေနရတာေပါ့။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ က်ေနာ့္ရဲ ႔ အေတြ႔အႀကံဳ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဥပမာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ အခုေလာေလာဆယ္ ျပည္ပခရီးစဥ္ နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ က်ေနာ္တို႔တေတြက ဒီဖက္ end က သတင္းေတြ ထြက္တယ္ ဆရာဦးဝင္းတင္ ခင္မ်ား။ British Parliament မွာ စကားေျပာမယ္။ David Cameron နဲ႔ ပါလာတဲ့ လူေျပာလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ သိရတယ္။ အန္အယ္လ္ဒီ ကို က်ေနာ္တို႔ ႀကိဳေမးပါတယ္ အႀကိမ္ႀကိမ္။ တဖက္ကလည္း ၿခံကသိမယ္။ တဖက္ကလည္း ရံုးကိုဆက္ပါ။ အဲဒီလို ၿခံနဲ႔ရံုးနဲ႔ ဘယ္လိုျဖစ္ေနသလဲ။ ထိုနည္းတူ စြာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ထိ္ုင္းကို သြားမယ့္ခရီးစဥ္လည္း ဟိုဖက္က စီစဥ္ေနတဲ့လူေတြကလည္း က်ေနာ္တို႔ကို အေသးစိတ္ ေျပာျပေနတယ္။ အန္အယ္လ္ဒီဖက္က ဘာမွမေျပာဘူး။ မသိဘူးဘဲ ျငင္းေနေတာ့ သတင္းေျပာရ တာ အေတာ္ေလးအခက္အခဲ ရွိပါတယ္။ အဲဒါ သတင္းအပိုင္းေပါ့။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ ဒီလို ေျပာခ်င္တယ္။ ဒီကိစၥေတြက က်ေနာ္က လံုးဝအားမေပး ဘူး။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကလည္း လံုးဝအားမေပးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းကလည္း ဒီလုိ ဟာမ်ဳိးေတြ ကို အားမေပးဘူးဆိုတာကုိ ေျပာခ်င္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ယံုတာ ႏိုင္ငံေရး သမားနဲ႔ သတင္းစာဆရာဆိုတာ တိုင္းျပည္ကို ပူးတြဲၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ေနတယ္ဆိုတဲ့ စကားေတာင္။ အဂၤလိပ္ စကားေတာင္ ရွိပါတယ္။ အဲဒီလို ပူးေပါင္းလုပ္ေနရတဲ့ လူေတြၾကားထဲမွာ တေယာက္နဲ႔တေယာက္ ဖြင့္ေျပာရ မယ္။ ဆိုပါေတာ့ က်ေနာ္တို႔ embargo တို႔ ဘာတို႔လုပ္တဲ့ စကားေတြ ရွိပါတယ္။ သတင္းစာသမားေတြကို အကုန္လံုး ဖြင့္ေျပာရ တယ္။ ေျပာၿပီးမွ တားသင့္တားထားရတယ္။ ခဏေနပါအုန္း၊ တရက္ႏွစ္ရက္ ေနပါအုန္း။ က်ေနာ္တို႔ green light ေပးတဲ့ အခ်ိန္ၾကရင္ ေရးပါ။ ခင္မ်ားသိသင့္တာေတြ သိေအာင္ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး ေျပာ တာေတြ ရွိပါတယ္။ က်ေနာ္တုိ႔မွာ ခၽြတ္ေခ်ာ္ေနမႈေတြ မရွိဘူးမဟုတ္ဘူး၊ ရွိတယ္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တာ ဘာလဲဆိုေတာ့ အဲဒီ ခၽြတ္ေခ်ာ္မႈေတြ အေလ့အထေတြက က်ေနာ္တုိ႔က အာဏာရွင္ေအာက္မွာ မ်က္စိပိတ္၊ နားပိတ္၊ ပါးစပ္ပိတ္၊ လက္ေတြဘာေတြ အကုန္လံုးခ်ဳပ္တည္းၿပီးေတာ့ ေနရတဲ့ ဘဝက ျဖတ္သန္း လာခဲ့ရတာ။ အဲဒီေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ဘယ္လိုျဖစ္ေနသလဲဆုိေတာ့ ပြင့္လင္းတဲ့အက်င့္ဟာ ဒီေန႔အထိ က်ေနာ္တို႔မွာ မရၾကေသးဘူး။ က်ေနာ္တို႔ရဲ ႔ ေခါင္းေဆာင္ပိုင္းမွာလည္း ဒီလုိပဲ။ ဘာမွ မေျပာႏိုင္၊ မသိတဲ့။ ဟိုလူမၾကားေစနဲ႔ ဟိုလိုမျဖစ္ေစနဲ႔။ က်ေနာ္ကေတာ့ အဲဒီလို မထင္ဘူး။ က်ေနာ္ကေတာ့ အေရးႀကီးတယ္ မထင္ဘူး။ အဲဒါေတြကို က်ေနာ္က ေျပာေနတယ္။ အဲဒီအတြက္ ပါတီထဲမွာ က်ေနာ္အေပၚ တမ်ဳိးထင္ရင္ထင္မယ္။ ၿငိဳျငင္းတဲ့လူ ရွိရင္ရွိမယ္။ က်ေနာ္ကို လြန္ကဲတယ္လို႔ ထင္တဲ့လူ ရွိရင္ရွိမယ္။ က်ေနာ္ကေတာ့ အကုန္ေျပာ တာပဲ။ ေျပာတာမွ ဥပမာ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္နဲ႔ က်ေနာ္ ျပႆနာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ ေျပာတာပဲ။ ဘယ္ေနရာမွာျဖစ္တယ္ ေျပာ တာပဲ။ အစည္းအေဝးေတြမွာ CEC မွာ ေျပာတယ္။ CRPP မွာ ျပႆနာျဖစ္တယ္။ က်ေနာ္ ေျပာတာပဲ။ က်ေနာ္တုိ႔တေတြ ျပင္ရမယ္ဆိုတာကို သေဘာတူပါတယ္။ မီဒီယာ friendly ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္ရမယ္ ဆိုတာလည္း က်ေနာ္တုိ႔ အၿမဲတမ္း ႀကံဆေနပါတယ္။ က်ေနာ္တို႔လည္း ျပင္ပါ့မယ္။ Promising လုပ္ဖို႔ဟာ ကေတာ့ အခုန ဦးေအာင္ျမင့္ ေျပာသြားတဲ့အထဲမွာလည္းပါတယ္။ မီဒီယာဖက္ ကလည္း တခါတေလၾကေတာ့ သတင္းရေရးေလာက္ပဲ နားလည္းတယ္။ ဘယ္လို ဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာေတြ မသိတာေတြရွိတယ္။ အလြန္အကၽြံလုပ္တာေတြ၊ အလြန္အကၽြံတိုးၿပီး အငမ္းမရ သတင္းရဖို႔ အေရးႀကီးတယ္။ လူပဲသတ္ရသတ္ရဆိုတဲ့ ပံုစံမ်ဳိးေတြ၊ သေဘာထားေတြလည္း ရွိတယ္လို႔ က်ေနာ္ၾကားေနရတယ္။ သို႔ေသာ္ ဘယ္လိုပဲၾကားၾကား ဒါေတြအကုန္လံုးကို မီဒီယာဖက္ကသာ မီဒီယာဟာ ျပည္သူရဲ ႔ အသံ၊ ျပည္သူရဲ ႔ ကုိယ္စားလွယ္၊ ျပည္သူရဲ ႔ နား၊ ျပည္သူရဲ ႔ ပါးစပ္လို႔ က်ေနာ္က ျမင္တဲ့အတြက္ မီဒီယာကို က်ေနာ္က အၿမဲတမ္း ခြင့္လြတ္ၿပီးေတာ့ စိတ္ရွည္သည္းညီးခံၿပီးေတာ့ ဆက္ဆံရမယ္ဆိုတာေတာ့ ဒီလို သေဘာထားရွိတယ္ဆို တာကိုေတာ့ အဲဒါကို ေျပာခ်င္ပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္တခု ေမးခ်င္တာက က်ေနာ္တို႔ အခ်က္အလက္အပိုင္း သတင္းယူတဲ့ေနရာမွာ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္တို႔ အန္အယ္လ္ဒီကို ေဝဖန္တယ့္။ အန္အယ္လ္ဒီရဲ ႔ လုပ္ရပ္ကို ေဝဖန္သံုးသပ္တယ္ဟာေတြ ဆရာတုိ႔ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ေရးႏိုင္ ပါသလား။ ေရးရဲၾကပါသလား။ အန္အယ္လ္ဒီ က အပယ္ခံရမွာမ်ား စိုးရိမ္တယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိး ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ ႔ သတင္းေလာကမွာ အဲဒီ စိုးရိမ္ခ်က္မ်ား ရွိေနၾကပါသလား။ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ အရင္ေျပာပါ။

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။ က်ေနာ္ကေတာ့ လက္ေတြ႔ ျပည္တြင္းဂ်ာနယ္ေတြမွာ ေဖာ္ျပ တာ၊ ေခါင္းစဥ္ေတြ တပ္ၿပီး ေရးလည္းေရးတယ္၊ လုပ္လည္းလုပ္တယ္။ ဒါေပမဲ့ အဲဒီလို ေရးတိုင္းလုပ္တုိင္းမွာ တျခားလူေတြကိုလ ည္း ေမးရျမန္းရတယ္။ ေမးရျမန္းရတယ့္ အထဲမွာ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြလည္းပါတယ္။ သတင္းစာ ဆရာေတြ လည္း ပါတယ္။ ကိုေက်ာ္ဇံသာ ေမးတာဟာမ်ဳိး က်ေနာ္လည္းေတြ႔ မိတယ္။ က်ေနာ္တို႔မဟုတ္ဘူး တခ်ဳိ ႔ သတင္းစာဆရာေတြက အန္အယ္လ္ဒီကို ေဝဖန္လိုက္ရင္ေတာ့ တုိ႔ဝင္ရျပဳရ ခက္သြားမယ္။ သတင္းယူရတာ ခက္သြားမယ္။ သို႔မဟုတ္ ဒီေရစီးေၾကာင္းႀကီးအျပင္ ေရာက္သြားမယ္ဟာမ်ဳိးကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သတင္းေလာကထဲမွာ ရွိေနတာေတာ့ အမွန္ပဲ။ ၿပီးခဲ့တဲ့ တေလာတုန္းကဆိုရင္ က်ေနာ္က ဘာေခါင္းစဥ္နဲ႔ အျမင္ေတြစုစည္းသလဲဆို ရင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္တို႔ အပါအဝင္၊ အန္အယ္လ္ဒီထဲမွာ ဗဟိုခ်ဳပ္ကိုင္မႈေတြ မ်ားေနတာကို ဘယ္လိုျမင္ၾကသလဲ။ အဲဒါေတြကို ဘယ္လိုျပဳျပင္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ စုစည္းတဲ့ ဆီမွာ အဲဒီလို အသံမ်ဳိးေတြေတာ့ ၾကားရပါတယ္။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ အန္အယ္လ္ဒီ ပါတီအတြင္း ဒီမုိကေရစီ ရွိပါသလား။ အခုနလို ေဝဖန္မႈေတြကို ပြင့္ပြင့္လင္းလင္း လက္ခံႏိုင္တဲ့ အဖြဲ႔အစည္းတရပ္ ျဖစ္ပါၿပီလားဆရာ။

ဦးဝင္းတင္ ။ ။ ျဖစ္တယ္။ အဲဒါေတာ့ က်ေနာ္ေျပာႏိုင္တယ္။ ဘာျဖစ္လို႔လည္းဆိုေတာ့ ဒီမုိကေရစီကို ယံုလို႔ က်ေနာ္တုိ႔ လုပ္လာတာ၊ ေတာ္ရံုတန္ရံု ပါးစပ္နဲ႔ေျပာ ယံုတာမဟုတ္ဘူး။ ႏွစ္ေပါင္း ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အစိတ္ ျဖတ္သန္းခဲ့တဲ့ ယံုၾကည္မႈ။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္ ေျပာခ်င္တာက ဒီမုိကေရစီဆုိတဲ့ဟာကို က်င့္သံုးတဲ့အခါမွာ ဒါကေတာ့ ႏွစ္ဖက္ျဖစ္တယ္ဆိုတာကိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ သေဘာတူရမယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အဲဒီတူတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္က အေလွ်ာ့အေပးအစားရွိရင္ ႏိုင္ငံေရးသမားကသာ အေလွ်ာ့ေပးရ မယ္။ ႏိုင္ငံေရးသမားက ရွင္းျပရမယ္ဆိုတာ က်ေနာ္ အၿမဲတမ္း ယံုပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္က ဘာေခၚမလဲ ကြပ္ကဲမႈ၊ စီမံမႈ၊ ခ်မွတ္မႈ၊ က်ေနာ္တို႔ဖက္က ခၽြတ္ယြင္းတာ၊ အားနည္းတာရွိတယ္ဆိုတာကို က်ေနာ္တုိ႔ ဝန္ခံရမယ္။ အေရးႀကီးဆံုးကေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီ ကို ေဝဖန္ဖို႔ပဲ။ ဦးေက်ာ္ဇံသာ ေမးလို႔ ဦးေအာင္ျမင့္ ေျဖသလိုပဲ။ သတင္းစာသမားဖက္က တြန္႔ဆုတ္ေနရင္ေတာ့ သတင္းစာသမားရဲ ႔ တာဝန္ပဲလို႔ က်ေနာ္ေျပာခ်င္တယ္။ သတင္းစာသမားေတြက အန္အယ္လ္ဒီ ကို ေဝဖန္ရမယ္။ ဆိုပါေတာ့ မေန႔တေန႔က အန္အယ္လ္ဒီ ထဲက လူတေယာက္ရဲ ႔ ဓါတ္ပံု
သတင္းေထာက္နဲ႔ ျပႆနာျဖစ္တယ္ဆိုတဲ့ဟာမ်ဳိးမွာ က်ေနာ္တို႔ထဲက လူတေယာက္က ဘာေျပာသလဲဆိုရင္ ဒီလူေတြက အသက္ေပးလုပ္ေနရတာ၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ရဲ ႔ လံုၿခံဳေရးဟာ သိပ္အေရးႀကီးတယ္။ ဟုတ္တာေပါ့ အေရးႀကီးတာ သိတာေပ့ါ။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ကို ပစ္သတ္သြားရင္ ဘယ္နဲ႔လုပ္မလဲ။ က်ေနာ္တို႔ သိတာေပါ့။ သို႔ေသာ္ လူထုေခါင္းေဆာင္။ လူထုထဲကို တိုးဝင္ရမယ္၊ လူထုနဲ႔ ထိေတြ႔ရမယ္။ လူထုအသံကို နားေထာင္ရမယ္။ လူထုကို စကားေျပာရမယ္လို႔ ယံုၾကည္တယ္။ အခုလို စြပ္စြဲခ်က္ေတြ၊ အျပစ္တင္ခ်က္ေတြ၊ ေဝဖန္ခ်က္ေတြကို မေခ်ပခ်င္ပါဘူး။ ေခ်ပစရာလည္း မလိုပါဘူး။ ေခ်ပဖို႔လည္း မမွန္ဘူးလို႔ ယူဆတယ္။ ဒါက က်ေနာ့္ရဲ ႔ ကိုယ္ပိုင္ အယူအဆေနာ္။ အဲဒါေၾကာင့္ က်ေနာ္ကေတာ့ ေျပာခ်င္ တာကေတာ့ သတင္းစာသမားေတြကလည္း မေၾကာက္ပါနဲ႔ ဘယ္လိုမွ ျပည္တြင္းမွာ ေရးမရရင္၊ အင္တာနက္ကေန တင္။ ေရးဗ်ာ။ က်ေနာ္တုိ႔ကိုလည္း ရွင္းခိုင္းပါ။ က်ေနာ္တို႔ကို ေဆာ္ရံုနဲ႔ မလုပ္ပါနဲ႔။ ခင္မ်ားတုိ႔ ရွင္းပါလို႔ေျပာပါ။ အဲဒါမွ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္လည္း နားလည္းမယ္။ ျပႆနာရွိခဲ့ရင္။ Press ဆိုတာဒါပဲ။ သူမ်ား ကို ေဝဖန္ႏိုင္ တယ္။ ျပစ္တင္ႏိုင္တယ္။ ရႈတ္ခ်ႏိုင္တယ္။ ေထာက္ျပႏိုင္တယ္။ အဲဒီေတာ့ အဲဒါေတြကိုလုပ္ပါ။

ဦးေက်ာ္ဇံသာ ။ ။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ က်ေနာ္ကေတာ့ အန္အယ္လ္ဒီတင္ မကပါဘူး။ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိ တဲ့ ႏိုင္ငံေရးသမားေတြအားလံုး ဆရာဝင္းတင္လို႔ သေဘာထားမ်ဳိး ရွိၾကပါေစလို႔ပဲ ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဆရာဦးေအာင္ျမင့္ ဘာေျပာခ်င္ပါသလဲ။

ဦးစည္သူေအာင္ျမင့္ ။ ။ က်ေနာ္လည္း အဲဒီ သေဘာပါပဲ။ ဘာပဲေျပာေျပာ အန္အယ္လ္ဒီ ဟာ အခုန ဦးေက်ာ္ဇံသာ အစပိုင္းမွာေျပာ သလိုပဲ တကယ့္ကိုပဲ တုိင္းျပည္မွာလည္း အႀကီးအက်ယ္ဆံုး ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္အထိ ရွိေနတဲ့ ပါတီႀကီးျဖစ္ တယ္။ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ဆိုရင္လည္း တကယ့္ ကမာၻ႔ အဆင့္ ေခါင္းေဆာင္ တေယာက္ဆိုေတာ့ ဒီပါတီက မီဒီယာေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ စနစ္တက်နဲ႔ ေလ့လာ သင္ယူဖို႔လည္းလိုတယ္။ နားမလည္းဘူးဆိုရင္လည္း နားလည္းေအာင္လုပ္ၿပီး ႏိုင္ငံတကာ အဆင့္မီွေအာင္ လုပ္ဖို႔ က်ေနာ္ကေတာ့ မီဒီယာသမားတေယာက္အေနနဲ႔ တိုက္တြန္းပါတယ္။

VOA မွ ကူူးယူေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment